موسسه تحقیقاتی دانشجویان ایرانی

IRanian Students Research Institute
موسسه تحقیقاتی دانشجویان ایرانی
این موسسه به مدیریت آقای علیرضا عالی نسب (دانشجو رشته مکانیک دانشگاه تبریز) ساخته شده است . این موسسه تا زمانی که از استان های دیگر ایران نویسنده نداشته باشد مطالبش اکثرا مربوط به دانشجویان استان آذربایجان شرقی می باشد .
یکی از امکانات ویژه ای که در این موسسه وجود دارد مشاوره در مورد شرکت در المپیاد ها ، جشنواره ها ، تحصیل در خارج از کشور ، بورسیه تحصیلی ، نحوه مطالعه ، پژوهش ، تحقیق و مقاله نویسی و ... می باشد .
نویسندگان Authors
طبقه بندی موضوعی Categories



آخرین نظرات Recent comments
  • ۲۵ مرداد ۹۵، ۲۰:۵۴ - نجمه
    ایول

استرس

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ
راه‌های کاربردی مقابله با استرس


دوستان عزیز در ادامه‌ی مطلب قبلی که نا تموم باقی مونده بود در این‌جا سعی می‌کنم تا شما رو با راه‌های کاربردی مقابله با استرس آشنا کنم.

1- روی وقت خود مدیریت داشته باشید. باید برای درس‌ها از قبل برنامه‌ریزی کنید و برای هر کدوم به مقدار کافی وقت اختصاص بدین تا در هنگام نزدیک شدن به امتحانات دچار نگرانی و اضطراب نشید.


2- منظم باشید. سیستمی برای طبقه‌بندی یادداشت‌ها، خلاصه‌برداری‌ها و ... داشته باشید. برای مثال یک فهرست موضوعی (مثل ایندکس کتاب‌ها) تهیه کنید که مطالب و لینک مطالب در اون مشخص شده است. اگه بدونیم هرچی کجا قرار داره ذهن دچار نگرانی نمی‌شه که خلاصه‌ی بخش فلان کتاب فلان رو کجا گذاشتم! حالا چیکار کنم!


3- یک محیط درست و حسابی برای مطالعه آماده کنید. از عناصر آرامش بخش در اتاق یا محیط مطالعه‌تون استفاده کنید.


مثل رنگ‌ آبی و سبز، یا عطرهای ملایم و عطر نعنا که باعث هوشیاری بیش‌تر ذهن هم میشه.
گوش دادن به موسیقی کلاسیک هم می‌تونه آرامش بیش‌تری رو برای شما به وجود بیاره.






4- روش یادگیری مناسب خود رو پیدا کرده و از اون بیش‌تر استفاده کنید. همه‌ی ما دارای لِم‌های مختلفی برای یادگیری هستیم. به طور کلی میزان قدرت یادگیری از راه‌های دیداری، شنیداری و لمسی در افراد متفاوت است. با جواب به چند سؤال ساده می‌تونین لِم یادگیری‌تون رو پیدا کنید:




1- آیا برای تاکید بیش‌تر زیر مطالب مهم خط می‌کشید یا اونا رو چند بار با ریتم می‌خونید یا آن رو برای کسی شرح می‌دید؟


2- دوست دارید برای یادآوری چند بار مطالب را بنویسید یا یک بار نوشته و چند بار بخونید یا آن‌ها را ضبط و گوش کنید؟

3- دوست دارید مطالب را بشنوید، بخونید یا بگید؟

4- گاهی اوقات بر اساس مطالب آواز میخونی یا نقاشی میکشی یا بازی میکنی؟



5- خیال‌بافی کنید!!! طبق تحقیقات تصور و تجسم به میزان زیادی در کاهش استرس و افزایش میزان موفقیت‌ها مؤثر است. چند دقیقه (3 دقیقه بیش‌تر نشه‌ها!) با جزویات هر چه بیش‌تر نتیجه‌ای که از فراگرفتن مطالب انتظار دارید و صحنه‌های آرامش‌بخش دیگر (مثل بودن زیر دوش آب گرم) را تصور کنید.



6- خوش‌بین باشید (نیمه‌ی پُر لیوان!). اگر نتیجه‌ی مثبتی از کاری گرفتید موقع بررسی به دنبال پیدا کردن نکات مثبتی از خودتون باشید که باعث شده آن نتیجه رو بگیرید.  اما هنگام یادآوری یک نتیجه‌ی نه چندان مطلوب سعی کنید اتفاقات و عواملی که مانع موفقیت شما شده‌اند را بررسی کنید. مثل گریه کردن برادر کوچیکه در شب امتحان ریاضی و ...


7- به اندازه‌ی کافی بخوابید. تحقیقات نشان می‌ده افراد با کمبود خواب بیش‌تر دچار بیماری‌های مربوط به استرس می‌شن. میزان معمول نیاز به خواب 7 تا 8 ساعته. در ضمن اگر تونستید حتما بعد از ظهر یه چرت 20 (تا 60) دقیقه‌ای بزنید. این خواب باعث شادابی و رفع استرس‌های روزانه میشه و از 20 دقیقه خواب اضافی صبح‌ها خیلی مفیدتره.



8- از تکنیک‌های یادگیری استفاده کنید تا سرعت یادگیریتون بیش‌تر بشه. خیلی از بچه‌ها از کم بودن سرعت یادگیری شکایت دارند. راه‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود داره که 64 تاش رو ما اینجا قبلا گفتیم.



9- راه‌های دیگه‌ای هم وجود داره که ما اینجا فقط به اون‌ها اشاره می‌کنیم:





- دعا کردن (یکی از مهم‌ترین راه‌های آرام شدن)

- تنفس عمیق

- ماساژ به خود (با انگشت شصت کف دست دیگر را در یک حرکت دایره‌ای ماساژ بدید)

- محکم بگید: سیب! (همین لبخند مصنوعی باعث کاهش استرس شما می‌شه)

- استفاده از عبارات مثبت (می‌تونم حلش کنم و ...)


- نرمش‌های کششی

- خوردن چیپس و پفک (به علت «سرتونین» بالا باعث آرامش بیش‌تر میشن)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۲
Alireza Ali nasab

نظرات  (۱)

I'll try to put this to good use imilymateed.

ارسال نظر (این سایت غیر فعال است به

اینجا

مراجعه فرمایید .)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی